Τρίτη 4 Απριλίου 2023

ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΞΑΣΤΕΡΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ / Κωνσταντινίδης Α. Νίκος


Είμαι παιδί του ξάστερου καλοκαιριού,
του ήλιου του καυτού που καίει το μεσημέρι,
ξυπόλυτος τους μήνες Ιούλιο κι Αύγουστο
τριγύριζα στους έρημους δρομίσκους της μικρής μας πόλης.
Έμπαινα στους κήπους που ήταν ξέφραγοι
κι έτρωγα τα δαμάσκηνά τους,
κρεμούσαν τα κλαδιά κατάφορτα ως κάτω
κι ήταν σαν να 'τανε δικά μου όλα.
Το σπίτι μας ήταν μικρό,
αν άπλωνες το χέρι σου, άγγιζες τη σκεπή του,
μικρό σπιτάκι της "Περίθαλψης", προσφυγικό.
Όταν τον Μάρτη γύριζαν τα χελιδόνια
κανένα τους δεν έκτιζε φωλιά στη στέγη μας
κι ήταν αυτό των παιδικών μου χρόνων ο καημός.
Η μάνα μου έλεγε: μη χολοσκάνεις βρε!
τον άλλο χρόνο θα' ρθουν και σε μας τα χελιδόνια,
θα χτίσουν μια φωλιά μεγάλη και σε μας,
θα κάνουν και μικρά
κι όταν θα φύγουν το φθινόπωρο να πάνε σ' άλλα μέρη,
εμείς θα τη φυλάξουμε, να μη χαλάσει η φωλιά τους.
Και πίστευα τα λόγια της μητέρας μου
κι όλο μετρούσα με τα δάκτυλα τους μήνες
και λόγιαζα ο Μάρτης πότε θα 'ρθει.
Είμαι παιδί του ξάστερου καλοκαιριού,
ποτέ μου δεν κοιμήθηκα το μεσημέρι,
ρουφούσα του ήλιου τις καυτές αχτίνες
όπως η μέλισσα ρουφάει τη γύρη από τα λούλουδα.
Κέρδιζα μέρες, μήνες, χρόνια.
Το βράδυ, όταν ήθελα να πέσω στο κρεβάτι,
η μάνα στο πεζούλι του σπιτιού μπροστά
μ' έπλενε τα πόδια με τον μαστραπά
κι όλο με κάκιζε για τη βρωμιά, για τις πληγές
και τις φουσκάλες απ' τ' αγκάθια.
Βρωμάς σαν το σκυλί, βρε! Φώναζε.
Μα γω δεν άκουγα.
Από τη νύστα κλείνανε τα μάτια μου.
ΝΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
16/7/1999 Οπτική γωνία 12

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Ανθολογίας Ποιημάτων από το σύνολο των Ελλήνων Ποιητών- Ποιητριών αλλά και ορισμένων ξένων, καθώς επίσης και κειμένων που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Πιθανόν ορισμένοι ποιητές και ποιήτριες να μην έχουν συμπεριληφθεί. Αυτό δεν αποτελεί εσκεμμένη ενέργεια του διαχειριστή του Ιστολογίου αλλά είναι τυχαίο γεγονός. Όσοι δημιουργοί επιθυμούν, μπορούν να αποστέλλουν τα ποιήματά τους

στο e-mail : dimitriosgogas2991964@yahoo.com προκειμένου να αναρτηθούν στο Ιστολόγιο.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σεβόμαστε πλήρως τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε δημιουργού, ποιητή και ποιήτριας και επισημαίνουμε πως όποιος δεν επιθυμεί την ανάρτηση των ποιημάτων του ή κειμένων στο παρόν Ιστολόγιο, μπορεί να μας αποστείλει σχετικό μήνυμα και τα γραπτά θα διαγραφούν.

Τέλος υπογράφουμε ρητά ότι το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό και πως δεν η ανάρτηση οποιουδήποτε κειμένου, ποιήματος κτλ γίνεται με μοναδικό στόχο την προβολή της ποίησης και την γνωριμία όλων όσων ασχολούνται με αυτή, με το ευρύτερο κοινό του διαδικτύου.