Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Δύο (2) Ποιήματα του Πέτρου Κούρτη


ΑΝΕΙΠΩΤΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ

Στην ψυχή μου δε βρίσκω ηρεμία
Με τρομάζει η κάθε κραυγή
Τούτα άδοξα, είκοσι χρόνια
Που τα πάντα σκεπάζει η σιγή
Σαν να βρίσκονται κάτω απ’ τα χιόνια
Παγωμένα μέσα στη γή
Η ψυχή μου λυγίζει από πόνο
Περπατώντας στην έρημη γη
Τα ΨΑΡΆ μου θυμίζεις χωριό μου
Την ανείπωτη εκείνη στιγμή
Αχ, στη θέση τους αλίμονο τώρα
 
κάποια άγρια, κάποια κραυγή
Είναι αυτή που κάνει το νόμο
Των θηρίων που ουρλιάζουν μαζί
Στα σοκάκια, στον κάθε σου δρόμο
 
που ληστές με τη μαύρη ψυχή
Ξεγυμνώσανε ακόμα κι εσένα
Ω, Αγία μου Συ Παρασκευή.
Αγναντεύω τα έρημα σπίτια
Που φωνή δεν ακούω καμιά
Και σαν έρχεται η μαύρη η νύχτα
Που η μακάβρια όψη χτυπά
Την ψυχή μου που γέρνει λιωμένη
Μ’ αγωνία να ακούσει λαλιά
 
Μα του κάκου φωνή δεν ακούει
Όπως κάποτε εκεί στην καρυά
 
Πέφτει τότε βαριά πληγωμένη
Ηρεμία δε βρίσκει καμιά
Kι όλο σκέπτεται τα χρόνια εκείνα
Π’ αντηχούσε το γλέντι, η χαρά
Ενώ τώρα μια κουκουβάγια
 
Μες τη νύχτα τον τρόμο σκορπά.
Μα εγώ ποτέ δεν πεθαίνω
Σαν αυτοί δεν είμαι θνητός
Από σένα χωριό μου ανασαίνω
Με τα νιάτα για σένα φρουρός.

 *****

Τ Α  Χ Α Μ Ο Γ Ε Λ Α 

Για σένα τα ορίζω
Γλυκιά μου
Όλα τα χαμόγελα
Τα άπειρα
Και ας μου έκλεψαν μερικά
Οι ληστές
Για σένα τα κρατώ
Εδώ στην ψυχή μου
Να στα κάνω δώρο
Περιστεράκι μου
Όταν θα ‘ρθεις
Μαζί με τον Αη Βασίλη
Να σε βλέπω με το χαμόγελο στα χείλη
Όπως τότε
Το αξέχαστο δείλι
Και ας μου έμειναν λίγα τώρα
Χάρισα και στην Πρωτοχρονιά
Μερικά
Και στη Πασχαλιά που θα ‘ρθει
Δώρα να τα κάνουν
Στα παιδάκια της θλίψης
Στον κοσμάκη του μόχθου
Να χαμογελάσει και αυτός
Που έχει χρόνια να χαμογελάσει
Από τότε που του πάγωσε στα χείλη
Το χαμόγελο
Και τώρα χαίρομαι
Χαίρομαι που η Πασχαλιά
Τ’ ανέβασε στο καμπαναριό
Και σκορπίστηκαν παντού
Μαζί με τις χαρμόσυνες νότες
Της καμπάνας
Τις νότες της Ανάστασης
Αυτήν που περιμένουμε
Να χαμογελάσουν πολλοί
Όλοι μας
Και μαζί τους, και μείς αγάπη μου

Σαν θα ψάλουμε το Χριστός Ανέστη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Ανθολογίας Ποιημάτων από το σύνολο των Ελλήνων Ποιητών- Ποιητριών αλλά και ορισμένων ξένων, καθώς επίσης και κειμένων που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Πιθανόν ορισμένοι ποιητές και ποιήτριες να μην έχουν συμπεριληφθεί. Αυτό δεν αποτελεί εσκεμμένη ενέργεια του διαχειριστή του Ιστολογίου αλλά είναι τυχαίο γεγονός. Όσοι δημιουργοί επιθυμούν, μπορούν να αποστέλλουν τα ποιήματά τους

στο e-mail : dimitriosgogas2991964@yahoo.com προκειμένου να αναρτηθούν στο Ιστολόγιο.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σεβόμαστε πλήρως τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε δημιουργού, ποιητή και ποιήτριας και επισημαίνουμε πως όποιος δεν επιθυμεί την ανάρτηση των ποιημάτων του ή κειμένων στο παρόν Ιστολόγιο, μπορεί να μας αποστείλει σχετικό μήνυμα και τα γραπτά θα διαγραφούν.

Τέλος υπογράφουμε ρητά ότι το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό και πως δεν η ανάρτηση οποιουδήποτε κειμένου, ποιήματος κτλ γίνεται με μοναδικό στόχο την προβολή της ποίησης και την γνωριμία όλων όσων ασχολούνται με αυτή, με το ευρύτερο κοινό του διαδικτύου.