Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Δίσκος μια στο Καρφί και μια στο Πέταλο : Η Μαρίζα Κωχ, Ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ο Δ. Σαββόπουλος, ο Γ.Στεφανάκης γράφουν μουσική για Δημοτικά ποιήματα και στίχους Ο. Ελύτη, Δ. Σαββόπουλου ,Γ. Καλαμαριώτη

 Δίσκος 1973


Τα τραγούδια του δίσκου

1. Καροτσέρη τράβα (Δημοτικό)
 2. Μια στο καρφί και μια στο πέταλο (Μ. Κωχ)
 3. Σαράντα μέρες (Δημοτικό)
4. Οι παλιοί μας φίλοι (Δ. Σαββόπουλου)
5. Στο πα και στο ξαναλέω (Δημοτικό)
6. Έλα βράδυ αγαπημένο (Μ. Κωχ)
7. Το Αλωνάκι (Γ. Μαρκόπουλου-Οδ. Ελύτη)
8. Φιλντισοκοκκαλένια (Δημοτικό)
9. Δώδεκα μήνες στο στρατό (Δημοτικό)
10. Του ήλιου τα τραγούδια (Γ. Στεφανάκη-Γ. Καλαμαριώτη)
11. Γιατί να ζω (Μ. Κωχ-Γ. Καλαμαριώτη)
 12. Μαγική μαστίχα (Μ. Κωχ)





 Καροτσέρη (Παραδοσιακό)



Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα
πόσα τάλιρα γυρεύεις
να με πας και μη με φέρεις
τράβα

Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα
δε με βάζει αυτός ο τόπος
πάρε με να φύγω πρώτος
τράβα

Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα
τράβηξε όποιο δρόμο ξέρεις
μόνο πίσω μη με φέρεις
τράβα

Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε
τράβα, τράβα, γρήγορα να πάμε

Τράβα

Καροτσέρη τράβα ίσια, να μας πας για τα Πατήσια
πόσα τάλιρα γυρεύεις
να μας πας και να μας φέρεις

Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα
πόσα τάλιρα γυρεύεις
να μας πας και να μας φέρεις

Δέκα τάλιρα γυρεύω, να σας πάω και να σας φέρω

Τράβα

Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε
τράβα, τράβα, γρήγορα να πάμε






Μια στο καρφί και μια στο πέταλο  (στίχοι Μαρίζα Κωχ)


Μια στο καρφί και μια στο πέταλο κι αρχίζει η βουή
να γυρνά μες το μυαλό μου σαν ανθρώπινη φωνή

Σέρνεται η μέρα μου στην ψεύτικη χαρά
Έλα ελπίδα να με βάλεις στα δικά σου τα φτερά

Μέσα σ' αυτό το μακελειό που αρχινά
είμαι πλοίο χτυπημένο μ' ανοιγμένα τα πανιά

Μια στο καρφί...







Σαράντα μέρες



Σαράντα μέρες πολεμώ
να πάω στον Πνευματικό

Πηγαίνω μια πηγαίνω δυο
δεν τονε βρίσκω μοναχό

Πηγαίνω και μια Κυριακή
τον βρίσκω κι έτσουζε ρακή

-Παπά μου ξαμολόγα με
τα κρίματα συχώρα με

-Τα κρίματά σου είναι πολλά
Αγάπη να μην κάνεις πια

-Αν αρνηθείς εσύ παπά
τον άρτο και τη λειτουργιά
τότε θε ν' αρνηθώ κι εγώ
τα δυο του μάτια π' αγαπώ




οι παλιοί μας φίλοι


Μη, μην το πεις
οι παλιοί μας φίλοι
μην το πεις
για πάντα φύγαν.
Μη, το μαθα πια
τα παλιά βιβλία, τα παλιά τραγούδια
για πάντα φύγαν.

Πέρασαν οι μέρες που μας πλήγωσαν.
Γίνανε παιχνίδι στα χέρια των παιδιών.

Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει
τη δική σου μελαγχολία
κι έρχεται η στιγμή για ν' αποφασίσεις
με ποιους θα πας και ποιους θ' αφήσεις.

Πέρασαν για πάντα
οι παλιές ιδέες, οι παλιές αγάπες
οι κραυγές.
Γίνανε παιχνίδι στα χέρια των παιδιών.

Όμορφη είναι αυτή η στιγμή, να το ξαναπώ
όμορφη να σας μιλήσω
βλέπω πυρκαγιές
πάνω από λιμάνια πάνω από σταθμούς
κι είμαι μαζί σας.

Όταν ο κόσμος μας θα καίγεται
όταν τα γεφύρια πίσω μας θα κόβονται
εγώ θα είμαι εκεί να σας θυμίζω
τις μέρες τις παλιές.





στο πα και στο ξαναλέω



Στο ‘πα και στο ξαναλέω
στο γιαλό μην κατεβείς
κι ο γιαλός κάνει φουρτούνα
και σε πάρει και διαβείς

Κι αν με πάρει που με πάει
κάτω στα βαθιά νερά
κάνω το κορμί μου βάρκα
τα χεράκια μου κουπιά
το μαντήλι μου πανάκι
μπαινοβγαίνω στη στεριά

Στο ‘πα και στο ξαναλέω
μη μου γράφεις γράμματα
γιατί γράμματα δεν ξέρω
και με πιάνουν κλάματα






ένα βραδυ αγαπημένο


 Έλα βράδυ αγαπημένο
πέσε πάνω από την πόλη να χαθεί..
Να χαθεί η σκληρή μορφή της
που μου τρώει χρόνια τώρα τη ζωή

Δε μου μένει να διαλέξω,
πέσε νύχτα μην αργείς
κι άσε με να ταξιδέψω
στα πελάγη του μυαλού μου, να χαρείς...

Θάψε νύχτα τις αντένες, τα γιαπιά
θάψε τους δρόμους να χαθούν...
Μες στο μαύρο σου σκοτάδι
μόνο θάλασσες γαλάζιες ν' απλωθούν...




κάτω στης Μαργαρίτας το Αλωνάκι


Κάτω στης μαργαρίτας
τ' αλωνάκι, στήσαν χορό
τρελό τα μελισσόπουλα.

Ιδρώνει ο ήλιος, τρέμει το
νερό. Στάχυα ψηλά λυγίζουνε
το μελαμψό ουρανό.

Πέρα μέσα στα χρυσά νταριά
κοιμούνται αγοροκόριτσα.
Ο ύπνος τους μυρίζει πυρκαγιά.
Στα δόντια τους
ο ήλιος σπαρταράει.

Κάτω στης μαργαρίτας
τ' αλωνάκι.


 Φιλντισοκοκκαλένια


 Φιλντισοκοκκαλένια μου ] 3χ
και ασημοβεργά μου
Τούρνα   ] 3x
Μας έπιασε φουρτούνα

Το κάστρο της Αστροπαλιάς   ] 3x
έχει κλειδί κλειδώνει
Τούρνα   ] 3x
Μας έπιασε φουρτούνα

Με διαβατάρικα πουλιά   ] 3x
έρωτα να μην πιάνεις
Τούρνα   ] 3x
Μας έπιασε φουρτούνα

Γιατί 'ναι διαβατάρικα   ] 3x
και γρήγορα τα χάνεις
Τούρνα   ] 3x
Μας έπιασε φουρτούνα

Φιλντισοκοκκαλένια μου ] 3χ
και ασημοβεργά μου


Τούρνα   ] 3x
Μας έπιασε φουρτούνα





Δώδεκα μήνες στο στρατό


Δώδεκα μήνες στο στρατό
στη Λάρισα στο Δομοκό
πώς το υπέφερα ο καημένος
μέσα στη γραμμή ζωσμένος

Κανείς δεν ήρθε να με δει
παν τα ματάκια μ' σαν βροχή
κανείς απ' τους δικούς μου
συγγενείς κι αγαπητούς μου

Μόν' η αγάπη μου η καλή
μου στέλνει γράμμα και γραφή
γράφει γράμμα και μου στέλνει
και πικρά μου παραγγέλνει

-Ξένε μ' στα ξένα πώς περνάς;
Ποιος μαγειρεύει και δειπνάς;
Ποιος σου στρώνει και κοιμάσαι
και για μένα δε θυμάσαι;

Παίρνω την κουβερτίτσα μου
καημό πο' χει η καρδίτσα μου
Αχ, τη στρώνω και κοιμούμαι
και για σένανε θυμούμαι




του ήλιου τα τραγούδια

Χιλιάδες άνθρωποι στη γη
απλώνουνε το χέρι
άλλοι γυρεύουνε ψωμί
άλλοι κρατούν μαχαίρι

Το κλάμα μας το γέλιο τους
το δάκρυ μας χαρά τους
σκέψεις γριές καλόγριες
μέσα στα βλέμματά τους

Την πλάτη μας γυρίσαμε
στον ήλιο ένα βράδυ
τα όνειρα παγώσανε
στης μέρας το σκοτάδι

Ήρθ' ο βοριάς και πάγωσε
ελπίδες και λουλούδια
μα έμειναν στα χείλη μας
του ήλιου τα τραγούδια



 Γιατί να ζω



Πόλεμο στήσαμε τρελό
με το μυαλό μου το θολό
με το μυαλό μου που θαρρώ
πως με ρωτά και το ρωτώ
γιατί να ζω

Πόνος δεν υπάρχει
μονάχα η πληγή
καρδιά δεν υπάρχει
χτύποι φοβισμένοι
μάτια δεν υπάρχουν
γυάλινες ταινίες
νεύρα δεν υπάρχουν
χαμένη η σφαγή

Σ' αυτόν το κόσμο το στραβό
αντί για άλλον ήρθα εγώ
και τον κοιτώ και απορώ
σαν με ρωτά και τον ρωτώ
γιατί να ζω




 Μαγική Μαστίχα

λα όπως παλιά να γείρω στην ποδιά σου
να 'ρθει ο ύπνος να με πάρει
βότανο στον πόνο το νανούρισμά σου
ασταμάτητο δοξάρι

Πέρασαν τα χρόνια και οι γέροι φύγαν πια
πήρανε μαζί τους και τα παιδικά μας χρόνια
γίναν τα τραγούδια μας στιχάκια ερωτικά
μαγική μαστίχα για το κάθε στόμα

Καρφωμένη τώρα μες στην πόλη μένει
η ζωή και δεν αλλάζει
πέτρινη φιγούρα μισοτελειωμένη
που δε νιώθει το μαράζι

Πέρασαν τα χρόνια και οι γέροι φύγαν πια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Ανθολογίας Ποιημάτων από το σύνολο των Ελλήνων Ποιητών- Ποιητριών αλλά και ορισμένων ξένων, καθώς επίσης και κειμένων που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Πιθανόν ορισμένοι ποιητές και ποιήτριες να μην έχουν συμπεριληφθεί. Αυτό δεν αποτελεί εσκεμμένη ενέργεια του διαχειριστή του Ιστολογίου αλλά είναι τυχαίο γεγονός. Όσοι δημιουργοί επιθυμούν, μπορούν να αποστέλλουν τα ποιήματά τους

στο e-mail : dimitriosgogas2991964@yahoo.com προκειμένου να αναρτηθούν στο Ιστολόγιο.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σεβόμαστε πλήρως τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε δημιουργού, ποιητή και ποιήτριας και επισημαίνουμε πως όποιος δεν επιθυμεί την ανάρτηση των ποιημάτων του ή κειμένων στο παρόν Ιστολόγιο, μπορεί να μας αποστείλει σχετικό μήνυμα και τα γραπτά θα διαγραφούν.

Τέλος υπογράφουμε ρητά ότι το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό και πως δεν η ανάρτηση οποιουδήποτε κειμένου, ποιήματος κτλ γίνεται με μοναδικό στόχο την προβολή της ποίησης και την γνωριμία όλων όσων ασχολούνται με αυτή, με το ευρύτερο κοινό του διαδικτύου.