Για του ανέσπερου φωτός του την πηγή
Για την αναίτια αιτία που τον γέννησε
Για τα κοράλλια του ουράνιου βυθού και την αστείρευτη δροσιά του
πηγαδιού του
Για την απαλλαγή απ’ την επιλογή
Για της ψυχής τον καθαρμό
Για την λαμπρότητα της πύλης, του κλειδοκράτορα το κλέος
Για των αδικημένων την αποκατάσταση
Για του ακτήμονα τον πλουτισμό
Για την αιώνια άνοιξη και της αυλής τ’ αμάραντα χρυσάνθεμα
Για τους μπεκρήδες του Ντοστογέφσκυ
Για την τύχη των αγέννητων βρεφών
Για των σπηλαίων τους ανθούς και της ζωής τους μόνους
Για των οδόντων τον τριγμό
Για του κακού το αναπόδεικτο
Για του ελαφιού το βάδισμα και του νερού την εντροπία
Για του ήλιου την τριπλή ερμηνεία
Για του χελιδονιού την ψαλιδιά
Για του άδειου βαρελιού τον κρότο και του κυκλάμινου το μίσχο
Και για την ανακαίνιση
Για της καρδιάς τον ιλασμό
Και για την όγδοη ημέρα
(Ματθ. ζ΄ 7)
Πνοή κακοφορμίσει, η ρίζα σφίξει πέτρα.
Κι έχω στη διάθεσή μου όλα τ’ απαραίτητα
σπαράγματα:
Ουράνιο θραύσμα εαρινό, σχεδόν αλέκιαστο∙
Κάτω ακακίας φυλλωσιά, ακλόνητη∙
Παιδιού βλεφαρισμό, ανόθευτο.
Μον’ δαύτο να μπορούσα:
Τ’ είναι της γης;
Και τ’ είναι του ανθρώπου;
Όταν τον βρήκαν βουτηγμένο στην φορμόλη∙ πατόκορφα.
Έκτοτε, περιφέρεται ωσάν ταριχευμένος:
Άχρωμος άοσμος βουβός.
Κι όποτε δραπετεύει απ’ το νεκροτομείο του,
Μασκαρεμένος με νεκρικό μειδίαμα,
Μονολογεί στερεότυπα:
«Όλα καλά. Όλ’ ανθηρά. Και του Θεού η δόξα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου