Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021

''τα Χριστούγεννα της Ροδένιας'' / Θεοδοσιάδη Σοφία



Από μικρό σαν ήμουνα παιδί..το ονείρεμα ήταν μαγικό..γιατί μπροστά στην παραστιά..στη θράκα του σπιτιού μου..τα βήματα της σκέψης μου με φέρνανε..στον φτωχικό ξενώνα της Μαριάμ και του Ιωσήφ..εκεί που ανύποπτα γεννιόντανε της Οικουμένης το μωρό..του σύμπαντος το Θάμα. Αποβραδίς ελέγαμε τα κάλαντα..μου αγόραζαν καινούρια παπουτσάκια οι γονιοί μου..παλτό ζεστό για να ζεσταίνομαι..κι έφτιαχνε πάντα η μάνα μου με τα χεράκια της γλυκά..Και καθώς εμεγάλωνα και με αγκάλιαζε η παγωνιά..μου τρύπαγε το νου μου το αγιάζι..στη φαντασμαγορία και τη λάμψη της γιορτής..αδιέξοδες οι σκέψεις μου τα βράδια.. επέμενα.. αμετανόητα εσυνέχιζα τα Χριστούγεννα να αγαπώ..αγγίζοντας τις νότες του μικρού τυμπανιστή..που είχαν καταλαγιάσει ελπιδοφόρα στην ψυχή μου..Μπορούσα τώρα να σκεφτώ σοφά..να επιστρέφω στην κρυψώνα της καρδιάς της παιδικής..να ψάχνω και να βρίσκω απαρχής μία νέα ''γέννα''..Πάντα οι ''γέννες'' μας γεμίζουνε και φέρνουνε χαρά..ένα βλέμμα..ένα κοίταγμα βαθύ με το ''μωρό'' κι έτσι δενόμαστε για πάντα .. φωλιάζει η ελπίδα στην καρδιά..έρχεται η αλλαγή μέσα στα απόκρυφα ..τα ξεχασμένα φύλλα..
Ανάκατες μες στο μυαλό μου πάντα οι μυρωδιές από κανέλλα και γαρύφαλλο στην ''σουρωτή'' την πίτα την μικρασιάτικη της μάνας μου για τις γιορτές των Χριστουγέννων..ψημένου κάστανου η μυρωδιά στη μαντεμένια σόμπα της κουζίνας..πάχνη πρωινή και χιόνι ως την πόρτα του σπιτιού..στην παγωμένη μου πατρίδα..και η σκάφη στρωμένη επιμελημένα ..καθαρά..το χοιρινό που σφάχτηκε την οικογένεια να θρέψει..και να..στήσανε πάλι εμπρός μου ''σκηνικό'' και να..''Χριστού''τη ''γέννα''..΄πάλι μου την τάζουν..Τις αφορμές ξανά αναζητάς..να φτάσεις και προορισμούς απ' την αρχή..μιας νέας γέννας ξεκινήματα να κάνεις..
Σε λίγες μέρες πάλι θα ξανασυμβεί..πάλι η προσδοκία την πόρτα θα χτυπήσει..άηχα ακόμα είναι νωρίς..μα τόσο δυνατά.. ακούω τον μικρό τυμπανιστή..που ήρθε και στάθηκε στου νου την πόρτα μου μπροστά..και μελωδίες για τη ''γέννα'' ..τη γέννα την ξεχωριστή μου τραγουδά..Είναι η γέννα του Χριστού.. .αλλιώτικο ετούτο το μωρό..Η Παναγιά δεν το κατάλαβε..δεν το περίμενε..που να το φανταστεί..πως η γέννα απ' τη μήτρα της..θα γίνονταν γέννα αλλιώτικη.. '' γέννα και μήτρα ελπίδας''.. καρτερικότητας και υπομονής..για τους ανθρώπους που πιστεύανε σε έναν καινούριο ερχομό ?
Μητέρα ήταν κι αυτή ..γλυκειά και τρυφερή..το βλέμμα της αγκάλιασε με ζεστασιά..και θαλπωρή το όμορφο μωρό της..Κοιτάχτηκαν.. αγαπήθηκαν και δέθηκαν..με μία συμφωνία παντοτινή.. πάλι κι εφέτος τη μελαγχολία των Χριστουγέννων θ' αποποιηθώ..γλυκά τις απουσίες θα προσπεράσω..τις κρίσεις τους αποκλεισμούς οπίσω μου για λίγο θα τ' αφήσω..θ' ακούσω τη φωνή της μάνας μου..Ροδένια μου εβράδιασε..ετοιμάσου για τα κάλαντα.. το βλέμμα θα σηκώσω αψηλά ..και θα αφουγκραστώ σαν την παιδίσκη τη μικρή..και θα με θάλλουν τρυφερά..τα Ωσσανά που θ' άδουν οι αγγέλοι..
''τα Χριστούγεννα της Ροδένιας'' - Σοφίας Θεοδοσιάδη
( Δοκίμιον λυρικόν)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Ανθολογίας Ποιημάτων από το σύνολο των Ελλήνων Ποιητών- Ποιητριών αλλά και ορισμένων ξένων, καθώς επίσης και κειμένων που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Πιθανόν ορισμένοι ποιητές και ποιήτριες να μην έχουν συμπεριληφθεί. Αυτό δεν αποτελεί εσκεμμένη ενέργεια του διαχειριστή του Ιστολογίου αλλά είναι τυχαίο γεγονός. Όσοι δημιουργοί επιθυμούν, μπορούν να αποστέλλουν τα ποιήματά τους

στο e-mail : dimitriosgogas2991964@yahoo.com προκειμένου να αναρτηθούν στο Ιστολόγιο.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σεβόμαστε πλήρως τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε δημιουργού, ποιητή και ποιήτριας και επισημαίνουμε πως όποιος δεν επιθυμεί την ανάρτηση των ποιημάτων του ή κειμένων στο παρόν Ιστολόγιο, μπορεί να μας αποστείλει σχετικό μήνυμα και τα γραπτά θα διαγραφούν.

Τέλος υπογράφουμε ρητά ότι το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό και πως δεν η ανάρτηση οποιουδήποτε κειμένου, ποιήματος κτλ γίνεται με μοναδικό στόχο την προβολή της ποίησης και την γνωριμία όλων όσων ασχολούνται με αυτή, με το ευρύτερο κοινό του διαδικτύου.