Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019

Βασίλης Σπανός: Δύο (2) ποιήματα

Mελάνι βυθού
Κάθε χειρονομία μελανιού,
κάθεται πάνω σε ένα κομμάτι χαρτί
κι εγώ ένα σίγμα η ένα νι λεπτομερειών.
Άλλοτε ένας οβελίσκος απογοήτευσης
κι'άλλοτε πάλι ένας πυκνωτής χαράς.
Οι εικόνες με λατρεύουν,
ορίζονται από την προσκόλλησή μου
και τις απαιτήσεις μου για νοσταλγικά τοπία,
είναι οι ελκυστικές μου ερωμένες,
κι'άλλοτε μικρές κυριαρχίες και στίγματα.
Όλα είναι μια εξόφληση εξηγήσεων,
μια κραιπάλη κινήσεων των δαχτύλων,
σταγόνες βαφής και χαμένα δόγματα
μιας θρησκείας χωρίς κεριά και αγίους,
γραμμένης στους τοίχους της μνήμης.
Έχω την ίδια θρησκεία,μ'αυτό το δέντρο εκεί,
με τα κόκκινα τριαντάφυλλα στο βάζο μου,
με τον αέρα που αναπνέω,
με το βότσαλο που κρατώ στα χέρια μου
κεντημένο με σχέδια βυθού και κυμάτων.
Το μπλε η το μαύρο μελάνι μου,
ζωγραφίζουν πάνω σε λευκό χαρτί
κάθε φορά,σαν σε καμβά,
την μορφή και τα πέταλα ενός σιωπηλού λωτού.
Ήθελα να είμαι μόνος.
Τώρα είμαι απλά μια υποθήκη.

**

Στέμφυλα και στάγματα

Τα στέμφυλα ως έκφυλα
σώματα ωραίων γυναικών
έδωσαν τους χυμούς τους
θυσία εις του Διόνυσου
το οργιώδες καύμα.
Πατήθηκαν οι ρόγες τους
με δύναμη κι'ορμή
εφηβικών μηρών
και αντρικών πελμάτων,
οδύνη κι'ηδονή ανταμώνοντας
μέσα στο ιερό του μυστηρίου
δισκοπότηρο
με ιδρώτα και άλατα
από μετώπες και υπέρθυρα
στεφανωμένα από βοστρύχους.
Έτριζαν οι βότρυες παραδομένες
σε μία τήξη
ωδίνων τοκετού παφλάζουσα
στάζοντας γλεύκος ερυθρό
γεμίζοντας τον κάδο
με ζάκχαρα,αμινοξέα και φαινόλες.
Φώναζε η μάνα από κάτω
πρόσεχε γιε μου μη γλιστρήσεις
κράτα ρυθμό παιδί μου
μην κουράζεσαι,
κι'ο έφηβος ο πατητής
συνεπαρμένος απ'την απόλαυση
του μυστηρίου του Διονύσου
σαν σ'έκσταση ερωτική
δεν άκουγε,δεν έβλεπε
μόνο βυθίζονταν
μες στην υγρή τη μήτρα
των έκφυλων στεμφύλων.
Όσο βυθίζεται η ηδονή
στο γλεύκος της οδύνης
τόσο γεμίζει η ψυχή
στάγματα κι'αποστάγματα
ευτρόπιας πανδαισίας
μ' ενός βρασμού το νόστιμον
στα χείλη της ζωής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σκοπός μας είναι η δημιουργία μιας Ανθολογίας Ποιημάτων από το σύνολο των Ελλήνων Ποιητών- Ποιητριών αλλά και ορισμένων ξένων, καθώς επίσης και κειμένων που έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον μας. Πιθανόν ορισμένοι ποιητές και ποιήτριες να μην έχουν συμπεριληφθεί. Αυτό δεν αποτελεί εσκεμμένη ενέργεια του διαχειριστή του Ιστολογίου αλλά είναι τυχαίο γεγονός. Όσοι δημιουργοί επιθυμούν, μπορούν να αποστέλλουν τα ποιήματά τους

στο e-mail : dimitriosgogas2991964@yahoo.com προκειμένου να αναρτηθούν στο Ιστολόγιο.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σεβόμαστε πλήρως τα πνευματικά δικαιώματα του κάθε δημιουργού, ποιητή και ποιήτριας και επισημαίνουμε πως όποιος δεν επιθυμεί την ανάρτηση των ποιημάτων του ή κειμένων στο παρόν Ιστολόγιο, μπορεί να μας αποστείλει σχετικό μήνυμα και τα γραπτά θα διαγραφούν.

Τέλος υπογράφουμε ρητά ότι το παρόν Ιστολόγιο δεν είναι κερδοσκοπικό και πως δεν η ανάρτηση οποιουδήποτε κειμένου, ποιήματος κτλ γίνεται με μοναδικό στόχο την προβολή της ποίησης και την γνωριμία όλων όσων ασχολούνται με αυτή, με το ευρύτερο κοινό του διαδικτύου.